Al jaren wordt er te weinig geïnvesteerd in het onderhoud van onze infrastructuur. Schiphol wordt kapotgemaakt en als het aan het kabinet ligt, gaan we straks ook nog rekeningrijden. BVNL wil de Nederlandse mobiliteit goed, duurzaam en betaalbaar houden.
Het afgelopen jaar heeft zich een ramp op Schiphol afgespeeld. En de chaos door de personeelstekorten en het falende bestuur is nog lang niet voorbij. Terwijl het aantal vluchtbewegingen drastisch wordt verminderd, bestemmingen worden geschrapt, miljarden worden misgelopen en het vestigingsklimaat verslechtert, maakt het kabinet zich in plaats daarvan vooral druk over de vraag of er wel genoeg dividend naar de Staat gaat. BVNL wil Schiphol als hub behouden en inzetten op innovatie en vlootvernieuwing.
Al jaren is er te weinig geld in het onderhoud van onze nationale infrastructuur gestoken en ondanks de financiële middelen die nu eindelijk beschikbaar komen, zal het uitgestelde onderhoud de komende jaren nog steeds niet volledig worden ingelopen. Dit zorgt voor grote problemen en schade aan de economie. Om nog maar te zwijgen over wat de plannen voor het invoeren van rekeningrijden zullen betekenen. Niet iedereen kan een duurzame auto betalen en moet je daarvoor dan gestraft worden? Bovendien wil BVNL de garantie dat rekeningrijden niet betekent dat wij in 2030 nog meer wegenbelasting betalen. Daarnaast moeten we inzetten op licht elektrische voertuigen (LEV), zoals de elektrische step, snor- en bromfiets.
Onze mobiliteit is van groot belang. Wij moeten zorgen dat de kwaliteit hoog is en het betaalbaar blijft voor iedereen. Alleen zo blijft Nederland in beweging.